E-Öğrenimde Oyunlaştırmanın Avantajları

E-Öğrenimde Oyunlaştırmanın Avantajları

Oyunlaştırılmış e-Öğrenim teknikleri birkaç nedenden dolayı piyasada popülerlik kazanıyor, en önemlisi öğrencilerin ilgisini çekmesi ve bir kursu tamamlama olasılıklarını artırması. Oyunlaştırma, yalnızca bir web sitesine veya uygulamaya puan ve rozet eklemekle ilgili değildir. Öğrenmeyi öğrenciler için daha ilgi çekici, etkileşimli ve eğlenceli hale getirmenin bir yolu olarak oyun tasarımı ilkelerini kullanmakla ilgilidir. Bu makalede, oyunların eğitimde kullanıldığı farklı yolları ve öğrenci tutma oranlarını iyileştirmek için nasıl kullanılabileceğini keşfedeceğim.

Eğitimde oyunlaştırma veya oyun tabanlı öğrenme, öğrencilerin ilgisini çekmek için popüler bir yöntem haline geliyor. Artan popülariteye rağmen, birçok eğitimci ve yönetici için oyun tabanlı öğrenmenin tam olarak ne olduğu hala net değil. Bu yazıda, oyunların eğitimde nasıl kullanılabileceğini ve öğrenci tutma oranlarını iyileştirmeye nasıl yardımcı olabileceğini açıklayacağım.

Oyunlaştırma Nedir?

Çekici bir ödül sunan hoş bir görev ile çekici hiçbir şey sunmayan geleneksel bir görev arasında seçim yapıldığında, insanın en keyifli görevi tercih ettiği kanıtlanmıştır. Bu, yaşamları için yararlı olduğunu düşündükleri bir ödül karşılığında erişilebilir bir meydan okuma sunar. Bu durumda, heyecan öğrencinin kendi başına bir şey elde edeceği hissinden kaynaklanır: bunu deneyimlemek isterler, bu da yeni hedeflere ulaşabilecekleri hissini uyandırır ve bu bir oyun olduğu için başarısız olmaktan endişe duymaz. Biçimcilikten uzak, şakacı bir teklif olduğu için, bu yaklaşım kişiyi çok korkulan başarısızlığı daha büyük bir hoşgörüyle yaşamaya motive etmeye yardımcı olur.

Dikkat ve ilginin yakalanmasının zor olduğu bu dijital çağda, bilgiyi öğretmenden öğrenciye aktarmaya yönelik geleneksel tek yönlü yaklaşım şimdiden biraz demode oldu. Görevler yaklaşılabilir ve hoş meydan okumalar olarak sunulduğunda, var olan en evrensel şeye, yani oyuna kulak veren tanıdık ve sıcak bir şeyin ortaya çıktığı ortaya çıktı. Duygusal bir motivasyon vardır ve bunlar insanın dikkatini ve ilgisini çekmede çok önemli bir rol oynayanlardır.

E-Öğrenimde oyunlaştırma, öğrencileri çevrimiçi bir öğrenme ortamında meşgul etmek ve motive etmek için puanlar, rozetler ve ödüller gibi oyun tabanlı öğelerin kullanılması anlamına gelir. Oyunlaştırmanın amacı, öğrenme sürecini daha keyifli ve etkileşimli hale getirmektir, bu da ders materyalinin akılda tutulmasını ve anlaşılmasını geliştirmeye yardımcı olabilir.

Oyunlaştırma, sınıf tabanlı kurslar, kurumsal eğitim programları ve kendi kendine rehberli öğrenme platformları dahil olmak üzere çeşitli e-Öğrenim bağlamlarında kullanılabilir. E-Öğrenimdeki bazı yaygın oyunlaştırma örnekleri arasında sınavlar ve bulmacalar, etkileşimli simülasyonlar ve ilerleme izleme sistemleri yer alır. Eğitimciler ve eğitmenler kurslarını oyunlaştırarak öğrencileri için daha ilgi çekici ve etkili öğrenme deneyimleri yaratabilirler. Oyunu eğitime optimal bir şekilde entegre ettiğimizde, öğretilen yeni bilgilerin öğrencinin akılda kalmasını sağlamak için mükemmel sonuçlar elde edilebilir.

Gelişmiş Sınıf Yönetimi İçin E-Öğreniminizi Oyunlaştırmanın Faydaları

E-öğrenmede oyunlaştırmanın yararları geçmişte kanıtlanmış olsa bile, birçok kişi oyunların ve oyunlaştırmanın yalnızca eğlence ve boş zaman için olduğuna inandıkları için oyunlaştırmanın eğitim amaçlı kullanılması konusunda hala şüpheci. Bir oyun oynamanın ne kadar eğlenceli olduğunu inkar etmek imkansızdır, ancak eğitim bağlamında birincil kullanımın eğlencenin çok ötesine geçtiğini garanti ediyoruz. Metodolojinin hem öğrenciler hem de öğretmenler için sağladığı ek faydaları daha derinlemesine inceleyelim:

1. Öğrenci İlgisini Artırır

Özellikle tüm gün boyunca cep telefonlarından, tabletlerden ve bilgisayarlardan gelen uyaranlara maruz kaldıklarında, bir sınıfta dikkatlerini toplamak veya bir metne odaklanmak öğrenciler için zor olabilir. Eğitimde oyunlaştırma, yapılması gereken içerik ve etkinliklere olan ilgiyi artırmaya hizmet eder. Sonuç olarak, oyunun mekanizması daha hafif ve daha etkileşimli bir öğrenme sağlayarak, insanların farkına varmadan ve çaba harcamadan yeni şeyler öğrenmelerini veya becerilerini geliştirmelerini sağlıyor.

2. Sınıfta Daha Fazla Bağlılık

Uzaktan eğitimle çalışan öğretmenler, derslerini daha ilgi çekici hale getirmek için her zaman yeni stratejiler ararlar. Dersler hızla değişen sanal ortamda gerçekleştiği için bilginin aktarım şeklinin de değişmesi ve trendlere uyum sağlaması gerekmektedir. Eğitim alanında oyunlaştırmanın kullanılması, özellikle izleyiciler gençse, çoğu öğrenci için tanıdık ve çekici bir dil kullandığı için öğrenci katılımını kolaylaştırır. Ek olarak, öğretmenler puanlar, sıralamalar, ödüller ve farklılaştırılmış senaryolar gibi kaynaklara başvurabilir, böylece öğrenciler önerilen şeye gerçekten dahil olurlar. Ancak çevrimiçi derslere ek olarak, metodoloji geleneksel sınıf ortamında da uygulanabilir. Bazı kurumlarda oyunların kullanımı zaten yaygın bir uygulamadır, ancak normalde kullanılan araçlar pedagojik masa oyunları veya grup dinamikleridir. Eğitimde oyunlaştırmanın önerisi, öğrencilere daha yakın olmak için teknolojik kaynakları kullanmak, yani öğrenmeyi geliştirmek için rutinlerinin bir parçası olan bir şeyi kullanmaktır. Yüz yüze derslerde bu görevleri yerine getirmek için sadece internete ve gerekli mobil cihazlara erişmeniz yeterlidir.

3. Öğrencilerin Merakını Uyandırın

Öğrencilerinizin merakını korumak, öğretmen olarak çalışanların en büyük endişelerinden biridir. Ne de olsa, motive hissetmeyen kimse yeni bilgi veya deneyim peşinde koşmaz. Yeni olan her şeyin dikkat çektiğini zaten fark etmişsinizdir değil mi? Eğitim ortamında her şey değişse de uyulması gereken birçok kural ve standart vardır. Bu nedenle, öğrenciler ders sırasında olacak her şeyi zaten bildikleri için motive olmazlar. Öğretmen yenilikçi ve yaratıcı bir öneri getirdiğinde, özellikle kullanılan kaynak onların sevdikleri ve özdeşleştikleri bir şeyle ilgili olduğunda öğrencilerin merakını uyandırır.

4. Sağlıklı Rekabeti Teşvik Eder

Öğrenci rekabetini teşvik etmek, kimin en iyi olduğunu görmek için onları karşı karşıya getirmek anlamına gelmez. Oyunlaştırma, kendilerini sürekli olarak geliştirmek ve sınırlarını zorlamak için bir teşvik görevi gören sağlıklı rekabeti teşvik eder. Bunun nedeni, oyunların öğrencinin performansını gerçek zamanlı olarak gözlemlemesine, güçlü yönlerini belirlemesine ve pratikte geliştirmesi gerekenleri görselleştirmesine olanak sağlamasıdır. Ödüllerin, sıralamaların ve farklı seviyelerin kullanılması, öğrencileri daha fazla çalışmaya ve kendilerini tamamen faaliyetlere adamaya motive etmede müttefik olarak hizmet eder. E-Öğrenim ile çalışırken, bunu teşvik eden araçları kullanmanın ne kadar önemli olduğunu anlarsınız çünkü sanal ortamdaki öğretme ve öğrenme süreci çoğunlukla bireysel olarak gerçekleşir.

5. İtirazları Aşın

Pek çok öğrenci, öğrenmeyi yalnızca zorunluluk nedeniyle yapılması gereken sıkıcı bir şeyle ilişkilendirir. Öğretmen bu engeli yıkmak ve öğrenmenin eğlenceli olabileceğini göstermek için oyunlaştırmayı kullanır. Son olarak, geleneksel sınıf formatında öğrenci etkinliklerin çoğunu yalnızca yeni içerik öğrenmek için gerçekleştirir. Sorun kişisel olarak alakalı değilse, dikkat çekmek için motivasyon bulmak zor olabilir. Eğitimde oyunlaştırma, öğrencilerin bilginin akılda tutulmasına yardımcı olan ve öğretim yöntemleri hakkındaki yaygın yanlış anlamaları ortadan kaldıran çeşitli diğer uyaranları alırken öğrenmelerini sağlar.

6. Her Yaş İçin Faydalıdır

Oyunlaştırmanın en önemli faydalarından biri, onu çeşitli izleyicilerle kullanabilme yeteneğidir. Dili nasıl uyarlayacağınızı ve uygun kaynakları nasıl kullanacağınızı biliyorsanız, oyunları her yaştan öğrenciye öğretmek için kullanmak mümkündür. Tipik olarak, genç nesil teknoloji ile daha sık etkileşime giriyor ve boş zamanlarında başka oyunlar oynamaktan keyif alıyor. Bu öğrencilerle öğretmen, teknolojik araçlarla daha fazla yeterlilik gerektiren daha karmaşık etkinliklerle deneyler yapabilir. Kitleniz daha yaşlıysa veya teknoloji konusunda daha az deneyime sahipse, daha basit oyunlar tercih edilir. Eğitimde oyunlaştırmanın amacının öğretimi daha dinamik hale getirmek olduğunu unutmayın. Son derece karmaşık faaliyetler önerirseniz, itiraz, ters tepki ve ilgi kaybı riskiyle karşı karşıya kalırsınız.

7. Öğrencilerin Dikkat Sürelerini Artırmaya Yardımcı Olur

Öğrencilerin hızla konsantrasyonlarını kaybettiklerini ve giderek daha dikkatsiz hale geldiklerini duymuşsunuzdur. Bu şikayet sadece normal eğitim alan kişiler için değil, aynı zamanda ücretsiz veya özel kurslar alan kişiler için de geçerlidir. Teknolojinin evrimi birçok fayda sağladı, ancak aynı zamanda dikkat dağıtıcı ve sürekli uyaranlarla dolu ortamlar da yarattı. Bu, insanların uzun süre tek bir aktiviteye odaklanmasını zorlaştırır. Bu nedenle eğitim alanında çalışanların öğrencilerinin ilgisini çekmenin yanı sıra bu ilgiyi sürdürmenin de yollarını bulması gerekmektedir. Bu amaca ulaşmak için kullanılabilecek stratejilerden biri de oyunlaştırmadır. Oyunları sınıflarınıza dahil ederek sınıfları aşamalara veya seviyelere ayırabilirsiniz. Böylece öğrenciler daha fazla dikkat edecek ve tek bir etkinliğe katılımları uzayacaktır.

Geliştirilmiş Öğrenme İçin E-Öğrenim Oyunlaştırma Teknikleri

Oyunlaştırmanın amacı, öğrenme sürecini öğrenen için daha eğlenceli ve ilgi çekici hale getirmektir, böylece devam etmek isteyeceklerdir. İşte öğrenmeyi geliştirmek için kullanılabilecek birkaç e-Öğrenim oyunlaştırma tekniği:

  • Sınavlar ve bulmacalar
    E-Öğrenim kursunuza testler ve bulmacalar eklemek, öğrencilerin bilgilerini test etmelerine ve öğrendiklerini uygulamalarına yardımcı olabilir.
  • Rozetler ve ödüller
    Öğrencilerin başarılarını takdir etmek için rozetler ve ödüller kullanmak, onları öğrenmeye devam etmeleri ve görevleri tamamlamaları için motive etmeye yardımcı olabilir.
  • Skor tabloları
    Skor tablolarını göstermek, öğrenciler arasında bir rekabet duygusu yaratabilir ve onları ellerinden gelenin en iyisini yapmaya teşvik edebilir.
  • İlerleme takibi
    Öğrencilerin kurs boyunca ilerlemelerini takip etmelerine izin vermek, motive olmalarına ve kaydettikleri ilerlemeyi görmelerine yardımcı olabilir.
  • Etkileşimli öğeler
    Videolar, simülasyonlar ve oyunlar gibi etkileşimli öğeleri birleştirmek, öğrenme deneyimini daha ilgi çekici ve eğlenceli hale getirebilir.
  • işbirlikçi faaliyetler
    Öğrencileri grup projelerinde veya ödevlerinde birlikte çalışmaya teşvik etmek ekip çalışmasını ve işbirliğini teşvik edebilir.

Bu teknikleri kullanarak, e-Öğrenim kursunuzu oyunlaştırabilir ve öğrencileriniz için daha ilgi çekici ve etkili bir öğrenme deneyimi yaratabilirsiniz. Bu oyunlaştırma tekniklerini VARK (görsel, işitsel, okuma/yazma ve kinestetik) öğrenme stiliyle birleştiriyoruz. Bu, herhangi bir öğrencinin dikkatini çekmek için mükemmel olan en ilgi çekici öğrenme modüllerini oluşturmamıza olanak tanır.

Çözüm

Çeşitli oyunlaştırma tekniklerinin öğrenme çıktılarını ve akılda tutma oranlarını iyileştirmede başarılı olduğu kanıtlanmıştır. Bu şekilde, öğrenciler eğlenirken öğrenme fırsatına sahip olurlar, bu da deneyimlerini daha akılda kalıcı ve ilgi çekici hale getirir.

e-Kitap Sürümü: hosstinn

ev sahibi

Konaklama endüstrisine adanmış bir Öğrenme Deneyimi Platformu’yuz (LXP). İçinizdeki liderin en iyi versiyonunu ortaya çıkarmak için liderlik programlarına odaklanıyoruz.

You may also like...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.