Intel, Alder Lake Oyun Optimizasyonu İçin Kılavuz Yayınladı

0 0
Read Time:1 Minute, 27 Second

Intel, Alder Lake’in performans ve verimlilik çekirdeklerine sahip yeni hibrit çekirdek mimarisi için PC oyunlarını optimize etmek gayesiyle yeni bir geliştirme kılavuzu yayınladı. Oyun geliştiricileri için hazırlanan kılavuz, iş yüklerini makul çekirdek kümelerine dağıtma noktasında bilgiler veriyor ve çok sayıda yolu açıklıyor.

Alder Lake işlemcilerin hibrit nizamı için kodları optimize etmenin gayesi, performans çekirdeklerinin tüm ağır yükleri üstlenmesini ve verimlilik çekirdeklerinin tüm hafif vazifeleri yerine getirmesini sağlamak. Geliştiriciler için programlama modelini kolaylaştırmak için tüm performans çekirdekleri ve verimlilik çekirdekleri birebir komut setine sahip. Yani her iki çekirdek kümesi de birebir iş yüklerini çalıştırabiliyor. Burada istisna olan ise AVX-512 komut seti. AVX-512 takviyesini aktifleştirmek için BIOS üzerinden verimlilik çekirdeklerini devre dışı bırakmak gerekiyor.

Ayrıyeten geliştiricilerin Alder Lake için optimizasyon yaparken bilmeleri gereken birkaç temel yapılandırma olacak. Intel, masaüstü yongaları için iki yapılandırmayı ayrıntılandırıyor: bunların birincisi 6C + 0A (verimli çekirdeği yok) ve ikincisi 8C + 8A halinde. Dizüstü bilgisayarda kullanılan taşınabilir yongalar ise 2C + 8A ve 6C + 8A dahil olmak üzere farklı konfigürasyonlara sahip olacak.

Intel’in Alder Lake CPU’ları, daha evvel ayrıntılıca bahsettiğimiz Intel Thread Director (ITD) ismi verilen yeni bir zamanlayıcı ile çalışacak. Bu yonganın vazifesi ise iş yüklerini uygun çekirdeklere yönlendirmek ve işletim sisteminin Komut Seti Mimarisine (Instruction Set Architecture ISA) yardımcı olmak.

ISA, Windows’un her bir çekirdek kümenin performans özelliklerini görmesini sağlayan bir özellik. Şayet ISA özelliği olmasaydı, Windows yeni işlemcilerdeki tüm çekirdeklerin birebir işi yaptığını algılayacaktı ve iş yüklerini yanlış çekirdek kümelerine yönlendirecekti.

Geliştiriciler, optimizasyon sürecinde Thread Director’ü ağır bir biçimde kullanma seçeneğine sahip olacak. Ayrıyeten oyunlarda CPU benzeşmesini, önceliklendirmeyi ve zamanlamayı manuel olarak ayarlamak için Intel tarafından oluşturulan birtakım araçları kullanabilecekler.

Uzun lafın kısası, vakit geçtikçe geliştiricilerin intel’in yeni hibrit mimarisine alıştığını göreceğiz ve bu da oyunlarda genel bir performans artışı sağlayacak.

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.